Projektet
Opgaven havde en meget kort tidsplan, og det betød, at de skulle have et stort volumen igennem på kort tid – en plan, der stillede store krav til de deltagende parter. Samtidig var Peter Kjeldahl-Braad og hans kolleger i MT Højgaard ikke bare på udkig efter den billigste løsning. De var også ude efter en lokal leverandør, som kunne levere en serie af vandtætte dæksler med en god ydeevne – til tiden. De fandt deres samarbejdspartner i J. E. Juncker.
2018
Udførelse
Projektet blev afsluttet i 2018
4
Måneder
Projektet tog samlet 4 måneder
200
Dæksler
Samlet blev leveret 200 dæksler
300
Tons
300 tons stål blev brugt til opgaven.
Vi er glade for, at vi valgte Junckers låg
Udfordringen
“Når man er leverandør til et projekt af denne kaliber, kræver det, at man er dygtig til at planlægge og koordinere. Der er behov for tæt kommunikation, og der hviler et stort ansvar på leverandørerne i forhold til, at vores tidsplan holder. Kommunikationen skal være så tæt, at vi kan nå at reagere i tide, hvis der eksempelvis opstår forsinkelser. J. E. Juncker levede op til vores aftale og leverede i henhold til de aftaler, vi havde indgået. Der er ingen tvivl om, at det har været et stort projekt både for os og for dem og begge parter har lært meget i denne proces, men alt i alt, så synes vi, at det gik rigtig godt.” forklarerPeter Kjeldahl Braad, senior project director i MT Højgaard.
Peter Kjeldahl Braad skitserer, at de valgte leverandør af dæksler ud fra flere parametre: “Der er flere ting, der spiller ind, når vi skal vælge leverandør. Først og fremmest kigger vi på prisen. Herudover er det leveringssikkerhed og ved projektet med det store datacenter på Fyn, var vi også ude efter en lokal leverandør, fordi det giver større fleksibilitet at have en leverandør tæt på selve sitet, hvis noget ændres med kort varsel.”
Resultatet
Selvom folkene fra MT Højgaard valgte den billigste løsning, endte de alligevel med den bedste løsning, fortæller Peter Kjeldahl-Braad:
“Dækslerne skal kunne klare meget store belastninger, så de fx kan holde til, at en lastbil kører over dem. Vi valgte at gå efter J.E. Junckers løsning, fordi der er færre arbejdsgange for os i denne løsning. Det skyldes, at vi ikke skulle indstøbe bjælker til dækslet inde i kammeret. På J. E. Junckers løsning indstøbes rammen oven på væggen, og dækslet kan derfor ”bare” lægges ned over. Monteringsomkostningerne og -tiden blev med andre ord lavere for os. Det er en stor fordel. Vi er godt tilfredse med den løsning, vi valgte, og alt tyder på, at det var et godt valg, vi tog. Vi vil helt sikkert spørge J.E. Juncker igen ved fremtidige projekter.”
Seneste cases
Skal vi tales ved?
Har I særlige udfordringer med at finde den rette løsning til kørebanedæksler, aluminiumsdæksler eller fx overfalsede dæksler eller har I spørgsmål om, hvordan I får indfriet jeres specielle behov? Kontakt os i dag og tag os gerne med på råd fra projektets start.